פיזיותרפיה: פעילות גופנית בעת משבר

בשעת מלחמה אנחנו נוטים להפחית בפעילות גופנית ומסתגרים בבתים. דווקא התמדה בפעילות גופנית יכולה לסייע בעת הזאת.

כיצד פעילות גופנית מסייעת להפגת תחושת חרדה?

  • פעילות גופנית מפחיתה מתיחות שרירית, דבר שמסייע להפחתת התחושה הכללית של לחץ וחרדה.
  • בעת פעילות גופנית פועלים בגוף מספר מנגנונים פיזיולוגיים, המפרישים חומרים ומסייעים להפחתת חרדה.
  • פעילות גופנית מפעילה את האזור הפרונטלי של המוח, האחראי על תפקודים ניהוליים, ויסות רגשי ותפקוד חברתי. הפעלה של אזור זה מסייעת להגיב באופן תקין למצבים שונים.
  • פעילות גופנית רציפה משפיעה על החוסן הנפשי על ידי בניית מאגרים פנימיים שמסייעים להתמודדות נפשית.

באיזה סוג של פעילות גופנית מדובר?

מחקרים רבים מצאו מגוון פעילויות מסייעות, כגון פעילות גופנית בעצימות גבוהה, טאי-צ'י, יוגה וכו', לזמן של לפחות 30 דקות מדי יום, בעדיפות לפעילות בטבע, אם ניתן.

ככלל, עדיף לבחור פעילות גופנית מהנה, כך שנרצה להתמיד בה לאורך זמן,

פעילות שמעלה את קצב הלב.

מומלץ לעשות פעילות עם חבר או קבוצה, לתמיכה חברתית.

אתכם בימים טובים וטובים פחות.

צוות הפיזיותרפיה