יחידות מנהליות

היחידות המנהליות

כל היחידות המנהליות

משאבי אנוש

מנהלת המחלקה: גב' ליטל הרן

מחלקת משאבי אנוש מלווה את עובד בית החולים מרגע קליטתו ועד לעזיבתו/ פרישתו.

המחלקה עוסקת בתהליכי גיוס עובדים, השמתם, פיתוח וקידום וליווי העובדים בכל חייהם המקצועיים בארגון.

עיסוק מרכזי:

  • קביעת מדיניות ארגונית בתחום משאבי אנוש לכלל עובדי המרכז הרפואי.
  • טיפול בתהליכי גיוס ותכנון כוח אדם.
  • ליווי עובדים במעגל חייהם המקצועיים בארגון, מקליטה ועד פרישה.
  • הובלת תהליכי פיתוח ההון האנושי בארגון.
  • ליווי מנהלים בתהליכי ניהול כוח אדם.
  • טיפול בנושאי קידום.
  • תמיכה במצבי קושי ומשבר אישיים.
  • ליווי והכנה לפרישה.
  • עידוד הפיתוח האישי והמצוינות בקרב עובדי הארגון.
  • זיהוי צרכים בתחום הפיתוח הארגוני וייזום תוכניות בשיתוף מערך ההדרכה והמנהלים.
  • ייזום וביצוע פעילויות רווחה, כגון ימי גיבוש, מסיבות לחגים וציון אירועים מיוחדים בחיי הארגון.

צוות המחלקה מונה תשע עובדות מקצועיות ומיומנות בנושאי משאבי אנוש. הצוות מטפל בכל נושאי ניהול המשאב האנושי של המרכז, כולל תחומי רווחה, גיוס, הדרכה רכה, נוכחות, קידום ושימור עובדים, מכרזים, פרישת עובדים לגימלאות ושמירת הקשר עם גימלאי המרכז, גיוס ושימור מתנדבים וכן ריכוז תחום כוח אדם וצוותי עבודה לשעת חירום.

דוא"ל: litalh@shoham.health.gov.il

נא להימנע משליחת קורות חיים לכתובת זו. לחיפוש משרות פנויות יש להיכנס ללשונית "קריירה".

ייעוץ משפטי

יועצת משפטית: עו"ד מיכל בסה

הייעוץ המשפטי מרכז את הטיפול בהיבטים המשפטיים של נושאים כלליים וייחודיים, הנובעים מתחומי פעילותו של בית החולים.

היועץ/ת המשפטי/ת מטפל/ת במגוון רחב של נושאים, בהם: מתן ייעוץ משפטי להנהלת בית החולים ולבעלי תפקידים אחרים, בשאלות משפטיות הקשורות לתפקודו השוטף של בית החולים ובעניינים עקרוניים המחייבים קביעת הסדרים משפטיים מוגדרים.

בנוסף עוסק היועץ/ת המשפטי/ת בביצוע מטלות משפטיות, כגון הכנת חוזים, הסכמים ומסמכי התקשרות שונים לעסקאות ו/או התקשרויות בהן מעורב בית החולים, הכנת נהלים ותדריכים בעלי היבט משפטי, ריכוז הייעוץ המשפטי בנושא משאבי אנוש ושכר, מתן חוות דעת בסוגיות אתיות ברפואה, ניהול סיכונים, טיפול בהליכים משפטיים שונים, הדרכות לסגל המרכז בסוגיות משפטיות מורכבות ועוד.

דוא"ל: michalb@shoham.health.gov.il

 

הסברה ופניות הציבור

מנהלת המחלקה: גב' אילנה לוי 

 

מחלקת הסברה עוסקת בעיקרה בדוברות, בתפעול אתר האינטרנט ודף הפייסבוק של המרכז, בתקשורת פנים ארגונית ובתקשורת חוץ ארגונית.

האמצעים: עיתון חודשי פנימי המופץ לכלל העובדים במהדורה דיגיטלית, סיקור הנעשה בבית החולים ופרסום כתבות באמצעי התקשורת השונים. 

בנוסף עוסקת המחלקה בפניות הציבור – קבלת פניות של מטופלים ובני משפחותיהם, בירורן ומתן מענה.

דוא"ל: ilanal@shoham.health.gov.il

 

ביטחון

מנהל המחלקה: מר מקס כהן 

המחלקה פועלת בהתאם להנחיות משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי וכוללת את מנהל המחלקה ומערך אבטחה.

המחלקה פועלת לשמירה על ביטחונם ובטיחותם של המטופלים ובני משפחותיהם, כמו גם של אנשי הצוות, באמצעות פעילות שוטפת, כמו אבטחה ובידוק בטחוני, שמירה על הסדר הציבורי, סיורים רגליים וממונעים, הדרכות מקצועיות, עבודה מול גורמי חוץ כמו משטרה, צה"ל ושב"ס, קיום תרגילים וביקורות בהתאם לתוכנית העבודה השנתית ועוד.

דוא"ל: maxc@shoham.health.gov.il

תחבורה

מנהל המחלקה: מר חיים פרג'ון

מחלקת תחבורה מונה נהגים, האחראים על הסעת מטופלים בתוך בית החולים והסעת עובדים לעבודה ובחזרה לבתיהם, בכל ימות השבוע.

פעילות המחלקה:

  • הסעת מטופלים בתוך שטח בית החולים למכונים הרפואיים
  • הסעת מטופלים (כרוניים בלבד) אל מחוץ לכותלי בית החולים, ברכבים המותאמים לעגלות נכים או לחילופין לאלונקות שכיבה
  • הסעות עובדים
  • אספקת ציוד משקי, שירותי דואר ועוד

משק

מנהל המחלקה: מר אורן לבון

עיקר עיסוקה של מחלקת המשק הוא שמירה על היגיינה במחלקות ובסביבתן.

ביחידה מועסקות עובדות ניקיון ייעודיות לסביבת החולה, שתפקידן לדאוג לניקיון ציוד ומכשור ומניעת העברת זיהומים עמידים לחיידקים.

צוות יחידת המשק מקפיד במהלך יום העבודה על סדר וניקיון בכל אחת מהמחלקות. בכל מחלקה ישנם נהלים וסדר יום שבועי ומוקפד לעבודות הניקיון, בפיקוחו של מנהל המשק, שגם מבצע בקרות אחת לשבוע, בנוסף לבקרות המבוצעות על ידי ראשי הצוותים.

עובדות הניקיון מחויבות לפעול על פי נהלי בטיחות, בהם הצבת שילוט בזמן ניקיון, שימוש בנעליים בטיחותיות ועוד.

יצוין, כי חומרי הניקוי בהם נעשה שימוש עומדים בסטנדרטים של  בית חולים ירוק.

שירותי דת וכשרות

מנהל המחלקה: הרב דניאל אסרף

מחלקת הדת והכשרות עובדת על פי הנחיות אגף הכשרות במשרד הבריאות, ובמקביל עם הרבנות המקומית ומחלקת הכשרות שלה.

עיקרי הפעילות המחלקה:

כשרות

פיקוח קפדני על כלל מוצרי המזון המוכנסים לבית החולים.

מוצרי הבשר והעופות יגיעו אך ורק לאחר הכשרה כדין, כשהם מסומנים ומאושרים על ידי רבנות מוסמכת וברת תוקף.

הירקות והפירות נקיים מחשש טבל וערלה ומלווים בתעודת כשרות של רב מוסמך וחתימת המשגיח.

הקמח והסולת מנופים ומבוררים על ידי מכונות חשמליות. כל סוגי הקטניות מבושלות לאחר בירור יסודי.

בבית החולים קיימת השגחה על כל סדרי הבישול והאפייה הכללית. ישנה הפרדה מלאה בין בשר לחלב במטבח הראשי ובמחלקות השונות. מערכות הכלים נפרדות למזון חלבי ובשרי, כולל מגשי ההגשה.

שמירת שבת

המזון המבושל לשבתות ולחגים מוכן כולו לפני כניסת השבת. חימום האוכל המוגש במחלקות נעשה בתנורים המופעלים באמצעות שעוני שבת.

בבית החולים מוצבים מיחמי שבת בכל המחלקות. המיחמים מאושרים על ידי המכון הטכנולוגי להלכה ומכון ‘‘צומת’‘. המים מותרים לשתייה על פי ההלכה ללא חשש.

בית כנסת

ב"שהם" פועל בית כנסת מסודר.

חגים ומועדים

רב בית החולים, בשיתוף הנהלת המרכז הרפואי, דואגים לקיים את אווירת החגים והמנהגים בהתאם לכל חג.

הנדסה ופיתוח

מנהל המחלקה: מר דימיטרי טלר

מחלקת הנדסה ופיתוח אחראית על כלל פעולות האחזקה והטיפול המונע בכלל המבנים והמכשור בבית החולים ועל ניהול פרויקטים בתחום הבנייה והאחזקה של בית החולים.

במחלקה עובדים מכלל תחומי המקצוע, בהם חשמלאים, טכנאי מיזוג אוויר, שרברבים, מסגרים, בנאים, נגרים ועוד.

טקסטיל

מנהל המחלקה: מר יובל עמית

מחלקת טקסטיל אחראית על האספקה של כלל הטקסטיל למחלקות, ניפוק מוצרי ספיגה, תפירה ותיקון טקסטיל.

עיסוק מרכזי

  • מתן שירותי כביסה לכלל בית החולים
  • פיקוח על שירותי כביסה חיצוניים
  • פיקוח על תהליך הכביסה, שינוע, שקילה וטיב הכיבוס
  • איסוף טקסטיל לכביסה
  • הזמנת רכש טקסטיל על בסיס צרכי המטופלים והתאמת סוגי הבדים לכל שימוש
  • הזמנה וחלוקת מוצרי ספיגה
  • תיקונים שוטפים של סוגי הטקסטיל וייצור מוצרים ייחודים לפי דרישת המחלקות

רכש ולוגיסטיקה

מנהל המחלקה: מר תומר חיל

מחלקת רכש ולוגיסטיקה אחראית על ביצוע רכש, לוגיסטיקה ואספקת כלל הפריטים והציוד בבית החולים, למעט תרופות ופריטים לאחזקה שוטפת.

רכש המחלקה מתנהל על פני התחומים הבאים:

  • ציוד משקי
  • ציוד רפואי
  • ציוד מתכלה
  • חומרי ניקיון
  • ציוד משרדי
  • טקסטיל
  • מזון

הרכש מתבצע על פי חוק חובת המכרזים ובהתאם להוראות התכ"ם והוראות החשב הכללי במשרד האוצר.

המחלקה מונה שני רכזי תחומים, שני מחסנאים ומנהל מחלקה.

דוא"ל: tomerha@shoham.health.gov.il

 

מערכות מידע ומחשוב

מנהלת המחלקה: גב' סמדר רובינשטיין

המחלקה למערכות מידע ומחשוב אחראית על כלל החומרה והתוכנה בבית החולים. המחלקה אחראית על כל הקשור במחשוב ובמערכות מידע, החל מציוד מחשוב ותוכנות לכל מחלקה וכלה במערכות מתקדמות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה ונותנות פתרון לצרכים הייחודיים של כלל מחלקות בית החולים.

עיסוק מרכזי:

מחשוב ותמיכה:

  • איפיון ופיתוח מערכות מידע
  • יישום, הטמעה וליווי מערכות מידע חדשות
  • תמיכה בכל מערכות המידע בבית החולים ובמשתמשיהן
  • ניהול, התקנה ותמיכה ברשת תקשורת המחשבים
  • התקנה ותמיכה בכל ציוד החומרה
  • עבודה מול ספקי התוכנה והחומרה
  • ייעוץ, הזמנה ורכש ציוד מחשוב
  • מרכז תמיכה (HELP DESK) לטיפול בכל קריאות המשתמשים
  • איפיון והטמעת פתרונות מחשוב
  • הדרכת משתמשים בתחומים שונים
  • איפיון והגדרת נהלי עבודה

קבלת חולים

מנהלת המחלקה: גב' אורלי רבין

תפקידה העיקרי של המחלקה הוא קליטה ושחרור מטופלים ממחלקות האשפוז ומהמחלקות הכרוניות.

מרכז "שהם" קולט את חברי כל קופות החולים.

קבלת מטופלים לאשפוז במרכז מתואמת עם מתאמת האשפוז, גב' אנה וסרמן.

ביום הקבלה יש להגיע למשרד קבלת חולים, כשבידיכם:

  • תעודת זהות של המטופל
  • מכתב הפניה מבית החולים או מהרופא המטפל
  • כל החומר הרפואי שברשותכם – בדיקות, צילומים וכו'

בתהליך הקבלה תידרשו לחתום על מספר טפסים מנהלתיים.

תחומי הפעילות העיקריים של משרד קבלה:

  • זימון תורים למרפאות ייעוץ ולבדיקות מחוץ לבית החולים
  • הפניית מאושפזים לחדר המיון
  • תיאום תורים לאשפוז אלקטיבי בבתי חולים כלליים
  • הנפקת אישורי שהות לפי דרישת בני המשפחה ו/או מוסדות ממשלתיים
  • בקרה על מעבר החולים בתוך מחלקות במרכז
  • בקרה על גבייה 
  • הנפקת רשיונות קבורה ודיווח ללשכת הבריאות
דוא"ל: orlys@shoham.health.gov.il

מידע ורישום רפואי

מנהלת המחלקה: גב' אורלי רבין

מחלקת מידע ורישום רפואי עוסקת בניהול רישומי המידע הרפואי הנצברים על אודות מטופלים ששהו במרכז ושמירת המידע בהתאם לחוק הארכיונים.

תחומי אחריות המחלקה:

  • שמירת המידע הרפואי, אחזקתו ואבטחת שלמותו.
  • אחזור המידע הרפואי מתוך רשומה רפואית לפי דרישה כדין.
  • קיום נהלים לשמירת הסודיות הרפואית והפרטיות של כל רשומה רפואית.
  • פיתוח סטנדרטים ונהלים לרישום מידע רפואי.
  • איסוף נתונים ודיווחים לצורכי עיבודים סטטיסטיים ולצורכי ביקורת איכות רפואית.

המחלקה כוללת:

  • משרד לרשומות רפואיות
  • ארכיון רפואי
  • מזכירות רפואיות במחלקות האשפוז

תחומי פעילות:

  • טיפול בתיקים הרפואיים המגיעים ממחלקות האשפוז.
  • טיפול מיוחד ברשומות של פטירות חריגות, בכפוף להוראות משרד הבריאות.
  • סימול מחלות: קביעת קוד למחלות לפי הנחיות משרד הבריאות והנחיות בינלאומיות.
  • איתור מקרי ממאירות ושליחת העתקים מסיכומי המחלה למרכז לרישום סרטן במשרד הבריאות.
  • סיוע בשליפת מידע לפי אבחנה.
  • מסירת מידע לגורמי חוץ, תוך הקפדה מרבית על ההיבטים החוקיים.
  • מתן שירות למחלקה לניהול סיכונים: גניזה מיוחדת וצילום של תיקים בסיכון.
  • תפעול ארכיון מקומי ותפעול מול ארכיון חיצוני.
  • ייעוץ בעריכת טפסים ומתן אישור שכפול לטפסים נאותים.

תחומי עיסוק של המזכירות הרפואיות:

  • דאגה לשלמות ואיכות הרשומה במהלך האשפוז (צירוף ממצאים ועריכת התיק).
  • מתן שירות למטופלים ובני משפחה.
  • סיוע לצוות הרפואי והסיעודי במחלקה.

מסירת מידע למטופל:

מידע על אודות מטופל בעצמו או באמצעות בא כוח – עם הצגת כתב ויתור על סודיות רפואית וייפוי כוח, רשאי לקבל את כל המידע מתיקיו הרפואיים.

מידע אודות נפטר – היורשים החוקיים רשאים לקבל את המידע עם הצגת צו ירושה או צו קיום צוואה.

תשלום – קבלת המידע כרוכה בתשלום. התעריף נקבע על ידי משרד הבריאות.

משך ההמתנה להמצאת המידע הוא כשבועיים-שלושה מיום הפנייה.

דוא"ל: orlys@shoham.health.gov.il

כספים

מנהלת המחלקה: גב' סיגל משווי

מחלקת כספים אמונה על כלל הפעולות הפיננסיות של המרכז הרפואי, כולל מעקב ובקרה אחר התקציב. 

עיסוק מרכזי:

  • רישום ותיעוד מכלול הפעילות הפיננסית של המרכז.
  • ניהול, רישום ובקרה אחר הסכמים מול קופות החולים.
  • רישום ובקרת הכנסות המרכז.
  • הערכות תקציב, הוצאה והכנסה.
  • מעקב ובקרה על גביית חובות ואכיפת תשלום החובות באמצעים העומדים לרשותנו.
  • רישום חשבונות הוצאה וחיובים אחרים.
  • העברת תשלום לספקים ונותני שירותים.
  • התאמות בנק ורישום הפעולות הנובעות מהן.
  • פיקוח ובקרת תקציב השכר.
  • אכיפת הסכמים וחוזים שונים מול ספקים ולקוחות.
  • הכנת דוחות כספיים בחתכים שונים, לצרכים פנימיים וחיצוניים, ברמה שנתית / רבעונית / חודשית ולפי הצורך.
  • הכנת דוחות כספיים ודיווח לגורמים ממשלתיים שונים.
  • מענה לשאלות גורמים פנימיים ו/או חיצוניים.

ספרייה רפואית

מנהלת המחלקה: גב' אלה שמש

הספרייה מספקת שירותי מידע מגוונים לכלל בעלי התפקידים במרכז הרפואי "שהם".

בספרייה שלוש עמדות מחשב לשימוש הצוותים.

שירותים עיקריים:

·         איתור מידע וייעוץ

·         הדרכה לשימוש במאגרי מידע, מנועי חיפוש ומידע פנים ארגוני

·         הנגשת מקורות מידע אלקטרוניים

·         רכש ספרות מקצועית

 

·         אספקת מאמרים מספריות אחרות

שעות פעילות: ימים א'-ה', שעות 08:30-15:00.

זקוקים לעזרתנו? נשמח לעמוד לשירותכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם