תיאום אשפוז

מתאמת קבלת חולים: רונלי מנשה 050-6261958

תהליך ההפניה לאשפוז במרכז

מרבית המטופלים מופנים למרכז מבתי חולים כלליים באמצעות בקרי האשפוז של קופות החולים. תהליך קבלת מטופלים, לאשפוז קצר מועד או לסידור קבוע, נעשה בהתאם לאבחנות הרפואיות והסיעודיות. אפשרויות נוספות הן הפניה של רופאי קהילה או פנייה ישירה של המטופל ו/או משפחתו.

יש להבדיל בין המבקשים מסגרת טיפולית קבועה לבין המבקשים המשך טיפול בגין מחלה או תאונה.

IMG_0590_1024x683

מסגרת טיפולית קבועה:

  • תשוש
  • סיעודי
  • תשוש נפש (לאחר אבחון של גריאטר מחוזי או פסיכיאטר)

המשך טיפול רפואי:

  • שיקומי
  • סיעודי מורכב
  • תת חריף
  • מונשם
  • פליאטיבי

לאחר ההגדרה אל מי פונים?

למבקשים סידור קבוע

תשוש – יש לפנות למחלקת הרווחה במועצה/עירייה במקום המגורים כפי שרשום בתעודת הזהות, http://www.cityindex.co.il

תשוש נפש – יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים http://www.health.gov.il

סיעודי – יש לפנות לאתר משרד הבריאות http://www.health.gov.il

טפסים

תהליך הפנייה למרכז כולל הצגת הטפסים הבאים:

  • טופס תפקודי – ימולא על ידי רופא משפחה ואחות מרפאה אליה שייך הפונה
  • מכתב רפואי – מרופא המשפחה
  • דוח סוציאלי – מעובדת סוציאלית שבקשר עם המשפחה (אם יש)
  • אישור הפניה לאשפוז מהקופה
  • התחייבות כספית
  • מסמכים רפואיים – כל חומר רפואי שיש ברשותכם
  • תעודת זהות
  • כרטיס חבר בקופת החולים

למאושפזים בבתי החולים – כל הטפסים יינתנו על ידי צוות המחלקה

בתום התהליכים בלשכת הבריאות או הרווחה, מעבירה הלשכה למרכז את כל הטפסים.

המשפחה והמטופל מוזמנים לבקר במקום בתיאום מראש עם מתאמת קבלת חולים, טרם ההגעה.

למבקשים המשך טיפול

לאחר האבחנה, ההפניה עוברת לאישורה של יחידת הבקרה המחוזית של קופת החולים. יחידת הבקרה מעבירה למרכז את ההפניה ומתאמת את קבלת החולה. ההודעה למשפחה נמסרת מיחידת הבקרה.

טפסים

בעת פנייה יש להציג את הטפסים הבאים:

  • סיכום מחלה/ הפניית רופא
  • תעודת זהות
  • טופס 17 מטעם קופת החולים

בסיום תהליך האשפוז ישובו המטופלים לביתם או יופנו למסגרת המתאימה למצבם. מומלץ להיערך בזמן לכל אחת מן החלופות. לצורך כך עומדים לרשותכם צוות המחלקה והעובדת הסוציאלית.

נופשון – אשפוז פרטי

יתרונות

  • אין הגבלת זמן (אלא בהתאם ליכולת מימון המשפחה)
  • פתרון למשפחה המבקשת לצאת לחופשה
  • פתרון עד לסידור עובד זר
  • שחרור מתלות בגורמים ציבוריים
  • תוכנית טיפול מותאמת לצורכי המטופל
  • אפשרות לקבלת מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת, כמו:

o   מעקב רפואי וסיעודי

o   טיפול פיזיותרפיה

o   ייעוץ תזונה ודיאטה

o   עובד סוציאלי

o   ייעוץ פסיכולוגי

o   טיפול בריפוי בעיסוק

o   שירותי בית מרקחת

תהליך הקבלה

עם ההגעה יש לגשת למשרד לקבלת חולים, שם נערכים רישום וקבלה. ממשרד הקבלה תופנו למחלקה המתאימה. חשוב למסור כמה שיותר פרטים, כגון מידע רפואי, מידע על טיפול תרופתי ורגישות לתרופות, ולהפקיד את חפצי הערך.

חפצים אישיים: מומלץ להביא לאשפוז ערכה אישית הכוללת מעט ביגוד אישי, כלי רחצה, נעלי בית, גרביים, משקפיים חלופיים וציוד אישי, כגון רדיו או דיסקמן. לידיעתכם, בחדר המרכזי של כל מחלקה עומדים לרשותכם טלוויזיה, וידיאו ורדיו.