פיזיותרפיה: אאוץ', נתפס לי הצוואר

כאב צוואר טיפוסי עלול להיגרם כתוצאה ממגוון סיבות: מתח שרירים, מתח נפשי, יציבה לקויה, ארגונומיה לקויה בסביבת העבודה ושינה במנח שאינו אופטימלי לצוואר.
באופן מפתיע, למרות הדעה הרווחת, מזגנים או מאוורים לא נמנו עם הגורמים לבעיה זאת.
כאב של צוואר תפוס עלול להימשך עד שבוע ימים ולגרום להגבלה משמעותית בתפקוד היומיומי.

להלן מספר אמצעים להקלת כאבי צוואר:
• שימוש בכרית חימום או מקלחת חמה.
• מנוחה והימנעות מהרמת משאות כבדים ומכל פעולה המחמירה את הכאב.
• תרגילי צוואר – מתחו את הצוואר מצד אל צד (אוזן לכתף), הניעו את הצוואר למעלה ולמטה והפנו מבט מעבר לכתף, הכל בגבול הכאב.
• הימנעו מערסול הטלפון בין הצוואר לכתף (ארגונומיה של סביבת העבודה).
• שנו תנוחה לעתים קרובות. אין לעמוד או לשבת בתנוחה אחת לאורך זמן.
• עסו בעדינות את בסיס הצוואר.
• התאימו את גובה הכרית לגובה הצוואר בזמן שינה.
חשוב לציין, כי ישנם גורמים נוספים לכאבי צוואר, לכן אם הכאב נמשך לאורך זמן, יש לפנות לקבלת ייעוץ רפואי.
שי לי מנדל
פיזיותרפיסטית